Belöningar

Jag har funderat lite över det där med belöningar.
Under hela min uppväxt har belöningar varit godis, kakor eller annat sött.
Att jag fick höga betyg - firades med glass.
Att jag tog körkort - firades med massa godis.
Att jag fick jobb - firades med tårta.

Men jag vill inte förknippa belöningar med sånt som förstör min kropp,
jag vill att belöningar ska vara något som verkligen gör mig glad i det långa loppet.

Så jag har bestämt mig för vilka belöningar jag ska ge mig själv när jag uppnår mitt mål.
För man måste ju erkänna att det blir lättare att kämpa mot målet om man blir belönad med något riktigt bra när man är framme.


Första belöningen:

Modell för en dag
Fick ett presentkort på en modellfotografering på min senaste födelsedag,
men pågrund av min dåliga självkänsla har jag utnyttjat denna än.
Men när jag känner mig nöjd med min kropp ska jag våga!


Andra belöningen:

Tandblekning
Jag har alltid drömt om ett vitt vackert leende, det ser så fräscht och friskt ut!
Och vad passar väl bättre än att fixa bländande tänder när man faktiskt har något att le stort åt - att man uppnåt sitt mål?


Kommentarer
Postat av: Nina

Tackar!! :D

Ja du har så rätt belöningar har ALLTID handlar om mat/godis!! Hur kommer det sig egentligen??

2012-01-10 @ 11:48:24
URL: http://minustjugokilo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0