Mattips!

Idag var det jag som stod för middagen här hemma och jag gjorde en av mina klassiker som alltid uppskattas!
GRYMT gott är det, man tröttnar aldrig :D

Tänkte dela med mig av detta fantastiska recept till er mina kära läsare :)
Du behöver (till 4 pers):
4 st laxfiléer
1 citron
Citronpeppar
Flingsalt

2 dl creme fraiche
1 vitlöksklyfta
Citronskal och saft
Salt
Svartpeppar

* Börja med att sätta ugnen på 200 grader
* Lägg laxfiléerna i en ugnssäker form med lock.
* Pressa citronen och häll över lite saft på laxen, samt riv skalet och häll över även detta.
* Krydda rejält med citronpeppar och strö tillsist över lite salt.
* Sätt in laxen i mitten av ugnen och låt stå i 20-25 min.
Under tiden börjar du med såsen..
* Pressa en vitlöksklyfta och blanda ner med creme fraichen.
* Blanda även i lite citronskal och citronsaft.
* Smaka av med salt och svartpeppar.

Servera med valfria tillbehör, vi körde på grön sparris idag! Mumma!


Kommentarer
Postat av: veronica johansson

Låter super gott :) det måste jag prova.

Önskar dig en fin kväll

2011-07-15 @ 21:22:26
URL: http://blogg.mama.nu/wavva/
Postat av: Nathalie

Detta måste jag testa. låter jättegott :)

2011-07-18 @ 10:10:00
URL: http://blodsvettochtarar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0