Välkomna!

Nu har även jag, liksom många andra, startat en viktblogg!
Jag ser denna blogg som en motivation helt enkelt, och om jag även kan motivera andra så blir det självklart en stor bonus!

Så vem är då denna tjej?
Jo, jag är en glad och positiv tjej på snart 19 somrar som bor någonstans i Västra Götaland ;)
Jag har alltid burit på några kilon extra - ibland fler ibland färre. I 15-årsåldern var jag väldigt aktiv i många olika sporter och åt väldigt bra mat. Dock gick det lite väl långt - jag fick skuldkänslor för allt jag åt - även om det bara var en helt vanlig middag innehållande kyckling och ris. Det resulterade i "hetsträning". Såfort jag hade ätit var jag tvungen att träna tills jag fick blodsmak i munnen. Jag hatade min kropp och tyckte att jag var otroligt tjock. När jag sedan slutade sporta, började jag istället tröstäta, och viktuppgången var ett faktum. Nu, några år och några fler kilon senare, ser jag tillbaka på bilderna från den tiden och insåg att jag var riktigt fin i kroppen! Absolut inte överviktig som jag intalade mig själv att jag var.

Min kropp har alltid varit ett känsligt ämne för mig. Jag har aldrig varit riktigt nöjd med hur den ser ut. Idag har jag dock vuxit som människa och accepterar mig själv på ett helt annat sätt, men jag har några extra kilon som jag mer än gärna skulle bli av med. Kläderna sitter lite tajtare än de brukar, jag hatar att shoppa kläder och särskilt spegelbilden jag möter i provrummet, så jag känner helt enkelt att jag skulle må mycket bättre om jag blev bekväm med min kropp.

Så, är ni med mig? :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag startade min blogg igår :) heja heja! :)

2010-05-21 @ 22:25:06
URL: http://hallonlove.blogg.se/
Postat av: A

Hej! Va kul :) Skönt att ha någon som peppar en! Vi kommer klara detta!! Kramis

2010-05-22 @ 19:47:35
URL: http://motsextiokilo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0