Tack!

Hej underbara!
Vill verkligen tacka för alla era peppande och snälla kommentarer, det värmer otroligt mycket samtidigt som det gör viktminskningen mycket roligare och lättare :)

Har precis kommit hem från jobbet, har gått jättebra idag!
Jag jobbar på ett café - inte det optimala för en person som försöker gå ner i vikt direkt, haha.
Godsakerna flödar precis framför ögonen på en ;)
MEN jag har varit jätteduktig och stått emot alla frestelser!
Idag smakade jag dock av en vaniljsås som jag hade lagat, men vafan - det var bara max 1 msk :)
Till lunch ställde jag mig och stekte ägg och åt sallad till det.
Så jag är väldigt nöjd med mig själv!

Nu har jag dock en fråga till er -
Har ni något tips på vad man kan ersätta ägg med?

Jag äter nämligen ägg ungefär 2-3 gånger om dagen nu, och varierar mig med att koka, steka dem, göra äggröra eller omelett. Men nu är jag verkligen trött på ägg!
Får nästan spykänslor när jag äter det :(
Men det är ju så lätt att laga, och nyttigt är det också!
Så om ni har nåt tips på nåt annat snabbt, lätt och nyttigt får ni gärna dela med er! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

ååh vad synd! ägg som är så gott, min favorit nu är att mosa med kaviar :) vet tyvärr inget som kan ersätta..



jag lade till dig som länk på min blogg, hoppas det är ok! :) om du gillar min blogg får du gärna länka min.

kram!

2010-05-23 @ 18:07:00
Postat av: Anonym

oj, glömde skriva mitt namn :)

2010-05-23 @ 18:07:21
URL: http://hallonlove.blogg.se/
Postat av: Anonym

SV: kanske bäst att ta ett uppehåll från ägg så kanske du blir mer sugen sen :)

2010-05-23 @ 18:39:09
URL: http://hallonlove.blogg.se/
Postat av: Sandra

Som ovan skrev, så kan ju en paus från "ägg-ätandet" vara en idé!



Jag äter själv ganska ofta omelett (2ägg, vatten, salt, peppar och cayennepeppar) med sallad till lunch. Men jag brukar variera med tillbehören i salladen. Ibland med stekt bacon till, ibland småbitar av bacon i omeletten. Även fetaost (Apetina 10& kör jag med) till är gott! När jag tröttnar på salladen, kan jag göra som så att jag pressar lite citron över salladen och kryddar med lite Italiensk salladskrydda!



Annars är det ju andra enklare alternativ som tonfisk, räkor, crabsticks etc som man kan lägga i sallad. Jag brukar även steka upp kycklingfilér (i ugn eller stekpanna), bitar eller hela, som är lätt att ta fram och värma vid lunchen!!!



Det var väl ngr tips, hoppas jag! Lycka till!!!

Kram Sandra

2010-05-23 @ 18:47:28
URL: http://keepupthefight.blogg.se/
Postat av: Paprika

Ja äter också ägg jämt! men har inte tröttnat än iaf, ääälskar det :) kanske kan du ersätta det med en burk tonfisk? de är ju snabbt och lätt, inget man behöver tillaga.. Kram

2010-05-23 @ 23:59:19
URL: http://paprikas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0