Abstinensbesvär...

GAAAAHH!

Det har gått lite mer än 1 vecka sedan jag bestämt satte ner foten och började säga nej till kolhydrater -
och vad händer nu?
Jo, jag blir jättelätt irriterad och känner mig grinig hela tiden! Plus att jag har huvudvärk ofta och blir yr om jag reser mig upp hastigt.
ABSTINENS kallas det.
Min kropp bokstavligt talat skriiiiiiker efter snabba kolhydrater. Just nu skulle jag kunna döda (nästan iaf) för att kunna äta bröd. Det gjorde jag ofta innan på kvällarna runt 20-tiden när jag började bli lite småsugen - gick till köket och fixade ca 3-4 skrivor vitt bröd med nåt gott på, kaviar t ex. Eller värmde en stor kopp med mjölk och blandade sedan i O'boy.
Men den tiden är över nu! Det gäller att hålla sig stark i början, jag känner mig själv - börjar jag unna mig saker redan såhär tidigt så ger jag upp helt och hållet sen. Jag MÅSTE vara jättestark - intala mig själv att jag inte behöver äta sånt som magen skriker efter. 

Men fyfan vad jobbigt det är. Ska nog gå och dricka ett stort glas vatten nu, och kanske käka en apelsin. Det får bli min tröst.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kanske bättre att trappa ner lite först? :) Jag har inte superkoll på hur "dåligt" bröd är men smörgås blandat med annat skadar väl inte?

2010-05-21 @ 22:23:39
URL: http://hallonlove.blogg.se/
Postat av: Anonym

Okej då är det bara att kämpa på! Jag har också tänkt försöka sluta med kolhydrater men ska trappa ner.. Min kropp skulle nog bli väldigt chockad!



Tack så mycket! :) Känns ju ganska personligt att lägga ut bilder på sin kropp fast man är anonym. Får se om jag lägger ut nya om några veckor. Ska du lägga ut några bilder på din kropp?

2010-05-22 @ 00:13:29
URL: http://hallonlove.blogg.se/
Postat av: Anonym

Okej :) jaa får se hur det går!

Ja just nu känns det bra. Har ju mörkat ner bilden ganska mycket och den är inte så stor. Kan ju alltid ta bort den också :) Men även om jag har facebook med massor av andra bilder på mig skulle jag inte vilja lägga ut bilder på mig i underkläder och mitt ansikte. Känns lite fel. Så det är nog bäst för mig att vara anonym :)



Lycka till, jag ska kika in din blogg :)

2010-05-22 @ 00:26:56
URL: http://hallonlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0