Helt otroligt vad ett utlåtande kan förstöra

Godkväll kära vänner.
Igår var jag ute på krogen med några kompisar och hade en skittrevlig kväll verkligen. 
Jag kände mig faktiskt ganska snygg och fick massa komplimanger av killarna.
Blev faktiskt rejält uppraggad av flera stycken, snacka om självförtroende-boost!

Men mot slutet av kvällen hörde jag en mening som fick allt självförtroende jag byggt upp under kvällen att raseras.
Jag stod ute själv och väntade på min vännina, då kommer det två killar gåendes emot mig.
Kille 1 säger: Henne har jag inte sett innan! Vi går dit och snackar.
Kille 2 svarar då: Nej, hon är ju tjock.
Sen vänder dom och går iväg åt ett annat håll.

Kvar står jag med gråten i halsen.
Alla fina komplimanger jag fått under kvällen var som bortglömda, allt jag hörde i mitt huvud var:
"Hon är ju tjock"

Jag är glad att jag inte hörde detta i början av kvällen, då hade hela kvällen blivit förstörd.
Jag önskar verkligen att jag hade såpass god självkänsla att jag bara kunde skakat av mig det och tänkt att det är ju han som är dum i huvet som säger så.
Men jag blev så otroligt ledsen och det slutade med att gick hem och sov istället för att följa med mina vänner på efterfest.

Idag har jag tröstätit både glass och pommes. 
Jag är ju redan tjock, spelar ingen roll hur mycket jag försöker att ändra på det - jag kommer alltid vara det, säger rösten i mitt huvud. 
Jag blir så less :(



TJOCK



Kommentarer
Postat av: linn

men gud vad hemskt =( ..... Om du är tjock är jag fet....!! Så jävla dumma dom är :S Men LYSSNA INTE! Du är jätte vacker :) Kolla på bilden som du har här och på bilderna nedan :) DU är fin!!

2010-06-05 @ 22:35:49
URL: http://linnorlin.blogg.se/
Postat av: mimmi

Du är fan inte tjock!!! Dom där killarna borde lära sig både det ena och andra. Fyfan.

2010-06-06 @ 02:10:58
URL: http://jagkanigen.blogg.se/
Postat av: Amanda

Men gumman ta inte åt dig!

Jag minns själv när jag var på en fest det var efter jul någon gång och jag hade skit roligt. Men så hör jag några bakom mig säga: ''kolla Amanda''

''Ah jag vet, hon har ju blivit tjock'' Jag blev så ledsen men jag är alltid sån att jag accepterar inte sånt. Så jag vände mig om och frågade vad dem menade och då såg dem så skamsna ut så jag gick. Dock har jag inte glömt det än..

2010-06-06 @ 10:58:10
URL: http://tranamig.blogg.se/
Postat av: Anonym

usch vilka idioter!

jag var på festival för något år sedan och gick ur tältet i bara trosor och ett linne och det gick förbi två killar som sa typ: men göm dig för helvete din tjockis!

Jag tog verkligen åt mig. men enligt mina kompisar så hade de skojat och bara skrattat åt min reaktion. Uschuschusch.

Jag tycker du ser jättefin ut. Det är konstigt att om man får tex 4 positiva kommentarer kan en enda negativ kommentar förstöra så mycket! :(



DU är fin!

2010-06-06 @ 11:32:29
URL: http://hallonlove.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag blir så arg. Du är inte tjock. Långt i från. Det har med normer att göra. Att vissa killar har någon form av kvinnoideal som är fullkomligt onormalt.

2010-06-07 @ 09:33:50
URL: http://denviktiga.blogg.se/
Postat av: Em

Jag blir så upprörd när jag läser vad den uppenbart idiotiska killen fällde för kommentar, hur kan man säga något sånt? Personer som säger sånna saker har ofta själva väldigt dåligt självförtroende och behöver trycka ner andra för att känna sig bättre själva. Ta åt dig av alla fina kommentarer du får och låt inte en idiot trycka ner dig!



Är första gången jag läser din blogg och jag tycker inte att du är ett dugg tjock eller ens har en tendens att vara tjock. Du är jättefin i kroppen och har jättefina proportioner. Var stolt över din kropp och att du är en riktig puma :)

2010-06-09 @ 18:03:59
Postat av: Anonym

Jag tycker att du är jättefin!

Men visst är det så att om man får 100 komplimanger och 1 negativ kommentar så är det ju lik förbannat den lilla negativa idiotkommentaren man lyssnar på!



Skit i dom idioterna. Jag tycker att dom är sorgliga som måste trycka ner andra för att må bättre själva.

Lycka till! Du fixar detta!

2010-06-10 @ 11:48:54
URL: http://sundochslank.blogg.se/
Postat av: Louise

Om du är tjock är jag fan en val :o Tro inte på det som säger du har en superfin kropp. Det var bara en jävligt dålig ursäkt av den andra killen men som sagt det är lättare att ta till sig det negativa som en enda ynka person sagt.

2010-06-16 @ 11:02:52
URL: http://louiselonning.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Du är INTE tjock!

2010-08-06 @ 20:30:03
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag vet hur det känns! varenda gång jag är ute med tjejerna blir alla bjudna på drinkar förutom jag.



men asså du är ju för fan inte tjock seriöst du har en hur snygg kropp som helst!

2010-08-26 @ 17:04:51
URL: http://timeforsomechange.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0