Nutrilett?

Detta går egentligen helt emot mina principer,
MEN - nu är jag faktiskt sugen på att göra en rejäl kickstart med någon form av måltidsersättare.
Funderar på "Nutrilett" - hyfsat pris och verkar bra.
Något som har erfarenhet kring Nutrilett?

Jag vill så himla gärna tro att jag klarar av en hälsosam viktnedgång, dvs med mycket träning och nyttig mat.
Men jag ORKAR inte. 
Särskilt inte när jag jobbar så mycket och när jag fortfarande bor hemma med familjen.
Det är allt annat än lätt att äta hälsosam mat när familjen beställer hem pizzor eller äter annat onyttigt.
De gånger jag har varit nyttig har det gått bra ett tag, men sedan tröttnar jag, just för att det är så jäkla omständigt.
Jag vill alltid ha nånting att äta som går snabbt att fixa, och då är ju just måltidsersättare optimalt. 

Så mina (obestämda) planer är att jag ska äta en normal och nyttig frukost, bestående av t ex ägg och smoothie.
Sedan ska jag ersätta lunch och middag med Nutriletts shakar eller bars.
Detta ska jag göra under 2 veckors tid för att se SNABB förändring, annars tröttnar jag så himla lätt!
Sedan ska jag successivt börja äta normalt igen, och jag är då mycket medveten om att jag får öka träningen och kontrollera mitt matintag för att inte gå upp alla kilon igen!

Vad tycker ni?
Är jag helt dum i huvet, eller kan ni förstå mitt tankesätt?
Ni är så duktiga och kloka så jag vill gärna höra alla era åsikter! :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hade nog inte klarat av det, fastade i fyra dagar precis innan jag startade min blogg (drack buljong, vatten, frukt och grönsaksjuicer) och det enda jag tänkte på var mat till slut, visserligen var det nog en liten kickstart eftersom jag försökte förändra min kost efter. (och startade bloggen och det har ju gått helt okej)



Men vill du så går det!

Annars är det en bra idé att äta allt men inte för mycket. Eller gå efter TIO-dieten (ta-inte-om) haha :)

Jag kör lchf inspirerat och det gillar jag, mår väldigt bra och kroppen gillar det, någon vidare viktminskning har jag inte märkt än tyvärr.



Du får helt enkelt överväga, nackdelar och fördelar. Hur kommer du må både psykiskt och fysisk, mm.



Jag tror tyvärr inte det finns några direkta genvägar till snabb viktnedgång. Det är bättre med långsam så att kroppen hinner med och mår bra under tiden. Jag tycker det är bra att du tänker efter innan du testar :)



Lycka till hur du än gör, jag följer med och peppar! :)

Kram!

2010-08-11 @ 18:11:31
URL: http://hallonlove.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag förstår precis hur du menar.

Jag byter ut måltider mot ersättningar ibland men jag tycker nutrilett och naturdiet smakar urk så jag köper NOKA på hälsokost istället. Choklad tycker jag är godast.

Och så dricker jag med sugrör...lättare då eftersom det är lite tjockt.



Lycka till!

2010-08-11 @ 22:52:45
URL: http://sundochslank.blogg.se/
Postat av: A

Jag känner igen mig själv i ditt tankesätt. Jag har också kört måltidsersättning tidigare men har tyvärr bara lyckats i c:a 5 dagar. Sen har jag blivit alltför sugen på mat. Men det är perfekt om man vill få en snabb start, för det ger självförtroendet en kick :) Lycka till!

2010-08-12 @ 15:56:00
URL: http://sextiofemkilo.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Hej!

Tack för kommentar på min blogg!



Känner igen mej precis i hur du har det, har själv varit "tvungen" att bo hos mamma och bröderna i sommar då jag jobbade i den staden i sommar. Men hur lätt är det att äta "hälsosamt" när resten av familjen hellre lever på snacks o skräpmat! Haha!



Min sommar resulterade i + 4,6kg!!! Höll på att dö på vågen idag! Men nu tar vi nya tag!



Jag har provat nutrilett choklad-shakes, helt okej tycker jag. Om jag inte minns fel så har jag också provat en färdigshake med jordgubbs- eller chokladsmak från naturdiet och tyckte att det var gott.



Men det bästa är ju att prova sig fram! Personligen så skulle jag tycka det vore kämpigt att byta ut både lunch o middag i 2 veckor, jag skulle säkert börja äta massor efter de två veckorna. Skulle du inte kunna byta ut ett mål t.ex. lunchen eller middagen så att du tillåter dej ett mål mat om dagen? Bara en tanke...vet hur jag själv fungerar nämligen!



Lycka till och ha det gott!

2010-08-14 @ 10:14:25
URL: http://keepupthefight.blogg.se/
Postat av: Pärlan

Jag förstår dig absolut. Jag bor inte hemma, men bor med en gottegris till sambo. :P Han äter chips och godis nästan varje dag, inte lätt att sitta bredvid och låta bli att ta då ^^

Och jag är också sån som vill ha snabba resultat. Dock vet jag själv att jag inte skulle klara med shakes och barer som måltidsersättning. Och då skulle jag bara känna mig ännu mer misslyckad och ge upp, haha. Gud vilken sjukt ond cirkel.



Men man får testa sig fram lite :) Om du vill klara det så kan du, det vet jag!

2010-08-15 @ 12:29:25
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0