Lite info

God morgon gott folk!
Känns som jag halkar efter lite med uppdateringen nu, hinner inte alltid blogga varje dag. Men dieten rullar på som den ska, har inte fuskat nånting och jag blir lika förvånad varje gång jag smygväger mig :D
Det känns så bra det här!

Har fått lite frågor av er angående dieten, så jag har kanske inte varit tydlig nog - därför kommer nu lite info :)

Jag har bestämt mig för att köra på denna "kur" i 2 veckor, alltså har jag 1 vecka kvar.
Kuren innebär att jag endast äter 1 riktigt mål om dagen (brukar oftast vara frukosten), och ersätter sedan dagens resterande måltider med Nutriletts shakes eller bars.
När de 2 veckorna har gått kommer jag fortsätta äta nutrilett, men inte lika mycket. Jag kommer alltså successivt äta mer vanlig (och nyttig!) mat och mindre nutrilett. Detta för att kroppen ska vänja sig bättre och för att jag inte ska lägga på mig alla kilon jag gått ner. Jag är också medveten om att jag kommer få motionera mer när jag börjar äta mer mat igen, men det ser jag bara som något positivt :)

Fick även en fråga om jag inte ens är hungrig eller sugen nu när jag håller på med dieten, och svaret på den frågan är lyckligtvis: Nej :) 
Visst kan magen kurra lite om jag t ex har mycket att göra på jobbet och inte ens hinner dricka min lunch-shake, men om jag sköter mig ordentligt och dricker shakesen/äter barsen när jag ska så känner jag mig inte alls hungrig :)
Och suget efter sötsaker har försvunnit helt! Jag har blivit bjuden på onyttigheter vid flera tillfällen under min diet men har aldrig haft svårt för att säga nej. Tror det beror på att jag verkligen gått in för detta till 110% och då vore det så meningslöst att "kasta bort" det genom att äta sånt. Dieten kostar ju även en hel del pengar så då känns det helt enkelt som om jag skulle kasta pengarna i sjön om jag åt sånt.


Hoppas ni fått lite mer klarhet i vad jag håller på med nu, annars är det bara att fråga på! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

fy vad du är duktig! :)



nej jag har inte tröttnat än så länge :) gillar bacon väldigt mycket, samt ägg :) äggmjölk är gott att variera sig med. Testade även ett lchf-inspirerat bröd som jag kanske ska äta till frukost någon dag :)

Har du något tips på en frukost som innehåller mycket fett men lite kolhydrater?:)

2010-08-24 @ 13:58:26
URL: http://hallonlove.blogg.se/
Postat av: denviktiga

Nu är jag tillbaka! Har också gjort nutrilett-diet med ett riktigt mål mat om dagen. Det fungerade för mig.

2010-08-24 @ 14:13:43
URL: http://denviktiga.blogg.se/
Postat av: Pärlan

Gud vad duktig du är! Jag skulle aldrig klara leva på shakes/barer (:

2010-09-03 @ 19:41:41
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0